Pagina

Scouting Belfeld

Scouting staat voor uitdaging! Bij Scouting besteden kinderen en jongeren op een actieve en uitdagende manier hun vrije tijd in de natuur. Ze hebben veel plezier met elkaar en leren om samen te werken en respect te hebben voor de ander. Zo ontwikkelen de kinderen en jongeren zich op een natuurlijke manier tot zelfstandige mensen en krijgen ze de ruimte om te ontdekken en te leren.

Bij Scouting Belfeld gebeurd dit met name op het land. Binnen Scouting Belfeld zijn er verschillende speltakken waarin kinderen en jongeren uit één leeftijdsgroep hun spel spelen. De leeftijdsgroepen zijn 5-7 jaar (Bevers), 7-11 jaar (Kabouters en Welpen), 11-15 jaar (Gidsen en Verkenners), 15-18 jaar (Explorers), 18-23 jaar (Pivo's) en 23 jaar en ouder (De STAMM). Op de verschillende speltakpagina’s is informatie te vinden over de specifieke speltak.

Scouting Belfeld heeft ca. 120 jeugdleden verdeelt over de speltakken en ruim 40 staf- en bestuursleden. Het verenigingsgebouw van Scouting Belfeld “De Kozakkenhut” ligt midden in het dorp dus lekker bereikbaar. “De Kozakkenhut” ligt op ruim bosachtig terrein, hierdoor zijn alle scouting spellen mogelijk. Tegenover het gebouw ligt nog een stukje bos waar ook regelmatig gebruik van wordt gemaakt voor het scoutingspel. De oudere speltakken zijn te voet of met de fiets snel een groot bosgebied (Maalbeek) voor avontuurlijke tochten.

Scouting Belfeld is aangesloten bij Scouting Nederland. Dit is de grootste jeugd- en jongerenorganisatie van Nederland en heeft 100.000 actieve leden! De 87.000 jeugdleden en 25.000 vrijwiligers van Scouting zijn verdeeld over meer dan 1.100 Scoutinggroepen.

Geplaatst door:Nadine