Pagina

Verkenners

Wie zijn de verkenners?
De leeftijd van de verkenners is tussen de 11 en 15 jaar. Elke woensdagavond tussen 19:00 en 21:00 uur komen we bij elkaar in de blokhut. Voor actie en avontuur moet je bij ons, de verkenners van Scouting Belfeld, zijn.
Samen met

Welkom bij de verkenners van Scouting Belfeld!

Voor actie en avontuur moet je bij de verkenners van Scouting Belfeld zijn.
Samen met leeftijdsgenoten onderneem je elke week iets actiefs en primitiefs bij de verkenners.
Een paar voorbeelden van programma’s zijn:

primitief koken (dus echt op een vuurtje)
avontuurlijke tochten maken
kampvuur met wat lekkers erbij
dropping
insignewerken waarbij je vaardigheidsinsignes kunt krijgen
diverse (samenwerkings)spellen

De leeftijd van de verkenners is tussen de 11 en 15 jaar. Elke woensdagavond van 19:00uur tot 21:00uur komen we bij elkaar in de blokhut.

Als je bij de verkenners wil komen, mag je vier keer komen kijken en meedoen. Als je daarna denkt YES!!! dit is het helemaal krijg je na deze vierde keer een inschrijfformulier mee. Als je dit ingevuld bij ons inlevert hoor je echt bij onze groep. Wij schrijven je dan in bij scouting Nederland. Je krijgt dan 4 keer per jaar het tijdschrift Flitz in de bus (een leuk boekje met van alles wat met scouting te maken heeft). Ook krijg je dan vanzelf een brief van onze penningmeester hoe het met de contributie zit.

Kampen
Jaarlijks gaan we een weekendje op kamp. Jullie krijgen vooraf te horen waar we naar toe gaan, dit kan in onze eigen Blokhut zijn of verder weg.
Tijdens dit kamp slapen wij in tenten. Tijdens de groepsavonden oefenen we het opzetten en opruimen hiervan.
Ook is er in de zomervakantie een groot kamp van 1 week, ook hier wordt in tenten geslapen. En moeten jullie zelf koken en ………afwassen. Natuurlijk doen we op zo’n kamp allemaal ruige en avontuurlijke dingen.
Natuurlijk is een kamp verder weg duurder dan een kamp bij onze eigen Blokhut, maar we proberen altijd zo gunstig mogelijke prijzen te realiseren.

Verder wordt er elk jaar een weekendkamp georganiseerd vanuit de regio, genaamd RSW (Regionale Scouting Wedstrijden). Elk jaar wordt er een ander thema aan het kamp gegeven. Het is de bedoeling dat je tijdens dit kamp de verschillende vaardigheden die je hebt geleerd binnen je eigen groep, laat zien. Zoals de tent opzetten, keukenblad pionieren en koken. Het gaat niet alleen om de dingen zo goed mogelijk te doen, maar ook om plezier maken, kennis maken met andere verkenners en gidsen en op een leuke manier dingen (bij)leren. Aan het einde van het kamp is er een prijsuitreiking.

Binnen de groep zal er naar zo’n kamp worden toegewerkt. Als een groepje kinderen er ‘klaar’ voor is, wordt hen gevraagd of ze het misschien leuk vinden om op RSW te gaan. Daarna wordt er samen met het groepje het kamp voorbereid.
Mocht je met je groepje eerste worden bij de RSW dan krijg je de mogelijkheid om deel te nemen aan de LSW (Landelijke Scouting Westrijden) Dit is een zelfde soort kamp als het RSW maar dan landelijk geregeld en ergens in Nederland, meestal wordt dit gehouden in Baarn.

Geplaatst door:Nadine