Welpen

Wie zijn de welpen?
En hebben iedere donderdag avond groep van 18:30uur tot 20:00uur.

Wie zijn de welpen?

Wij zijn de jongste groep van Scouting Belfeld, en wel een jongensgroep met een leeftijd tussen de 6 en de 10 jaar oud. En hebben iedere donderdag avond groep van 18:30uur tot 20:00uur.

Al onze programma’s zijn gebaseerd op het jungle verhaal van “jungle book” dus heel avontuurlijk!

Zo hebben alle leiding een bijnaam die te maken heeft me het “jungle book” zo hebben we: Bagera de zwarte panter, Jacala de krocodil, Ka de slang, Baloe de beer, Kolonel Hati de olifant, Akela de wolf, Koning Lois de aap en Chill de vogel.

Zo hebben we wel eens een spellenavond die hier helemaal op gebaseerd is, maar we doen nog veel meer, zoals:

Dropping (je word met je groepje plus leiding ergens gedropt en moet terug neer de blokhut zien te lopen zonder dat “de jagers”je te pakken krijgen)
Bekentocht (tocht door de sloten van Belfeld)
Oefenen met pionieren (Knopen en sjorringen maken)
Kampvuur met marshmallows
Speurtochten
Zelf koken (met hulp van de leiding natuurlijk)
Leuke (samenwerkings)spellen
Op kamp
En nog veel meer…
Zoals je hierboven hebt kunnen lezen gaan we ook op kamp!

Dit doen we 2x per jaar een weekend in Belfeld in de blokhut of ergens anders. Deze kampen zijn altijd erg leuk en bestaan uit een heel programma dat de leiding voor jullie in elkaar zet in een leuk thema bijv. piraten, cowboys, junglebook enz..

Wil jij weten wat voor leuke dingen wij nog meer doen?

Kom dan een keer kijken!

Laat je wel even brengen door pap of mam zodat we een paar gegevens kunnen noteren, mocht er tijdens de groep iets zijn.

Je mag 4x komen kijken en daarna beslissen of je erbij komt of niet.

Tot snel!

Geplaatst door:Sylvia