NL Doet 2024 18-03-2024

NL Doet 2024 was een groot succes!

Op zaterdag 16 maart jongstleden hebben een aantal mensen de mouwen uit de handen gestoken bij de blokhut. Buiten een aantal jeugdleden, ouders, leden van de beheerstichting waren zelfs twee personen van buiten de vereniging gekomen om te klussen.

Vele handen maken licht werk, hetgeen blijkt uit het feit dat alle geplande werkzaamheden vlot geklaard konden worden.

Als eerste ging het zogenaamde "puinhuisje" tegen de vlakte. Dit was met accuschroever en hamer zo gepiept.

Hierna is de bestrating opengebroken om een sleuf te graven voor de electrciteit voor het nieuwe tuinhuis.  Na het leggen van de mantelbuis is de bestrating weer voor een groot deel aangebracht. Dat het niet alleen grote mensen werk is moge uit de foto's blijken.

Ondertussen zijn er twee personen bezig geweest met  schilderwerk; het paneel boven de vluchtdeur aan achterzijde is gelakt, alsmede alle liggende delen van de kozijnen rondom.  Deze kunnen er dit jaar weer tegen, volgend jaar zal er gepland onderhoud aan plaatsvinden..

Verder moeten we niet vergeten dat de ramen van binnen en buiten allemaal gewassen zijn... we kunnen er weer doorheen kijken.

Twee jeugdleden hebben de spellenzolder opgeruimd, zodat deze weer begaanbaar werd, en tenslotte zijn der op de terreinuitbreiding nog wat struiken geplant, om wat meer ondergroei, minder doorkijk en, als ze wat groter zijn, wat spelelementen erin te brengen.

Al met al was het een geslaagde dag,  vanuit de Scouting onze hartelijke dank  aan  ouders, jeugdleden, de twee "externe helpers"'  en de verdere bestuursleden die ons op deze dag geholpen hebben!

Geplaatst door:Ton Schmitz