Update corona-maatregelen voor Scouting Belfeld + informatie zomerkamp 2022 01-12-2021

Een update over de activiteiten van Scouting Belfeld n.a.v. de persconferentie van vrijdag 26 november. En ook alvast informatie over het zomerkamp 2022. Lees aub de bijgevoegde tekst goed door. Bedankt. *klik op lees meer*

Beste jeugdleden en ouders/verzorgers,

De laatste Covid19-ontwikkelingen en de persconferentie van afgelopen vrijdagavond 26 november, hebben gevolgen voor de activiteiten van Scouting Belfeld. Wij volgen hierbij de richtlijnen van Scouting Nederland, zie ook de bijgevoegde factsheet. Concreet betekent dit:

1. Voor in ieder geval de komende 3 weken (vanaf zondag 28 november 17:00 tot zondag 19 december) geldt dat we géén reguliere fysieke groepsavonden organiseren. De fysieke groepsavonden komen dus te vervallen, uitgezonderd de Kerststukjesactie (zie punt 3).

2. Elke speltak bekijkt zelf of er een online groepsavond wordt georganiseerd. Als er sprake is van een digitale groepsavond, dan communiceert de eigen staf van elke speltak dit aan jullie.

3. De jaarlijkse Kerststukjesactie, die op 13 en 15 december plaatsvindt, mag wél doorgaan. Voor de speltakken Gidsen, Verkenners, Explorers en Pivo’s betekent dit dat zij op 13 of 15 december langs de deuren gaan. Voor deze actie nemen we als vereniging extra maatregelen, zodat we ons netjes aan de algemene corona- en hygiënemaatregelen houden (zoals we dat onlangs ook bij de nogablokactie hebben gedaan). Praktische informatie over de kerststukjesactie volgt spoedig, maar noteer alvast 13 en 15 december in jullie agenda.

*UPDATE 1 december*: het bestuur van Scouting Belfeld heeft besloten de Kerststukjesactie te annuleren ivm het niet verantwoord wordt geacht de actie door te laten gaan bij de huidige corona-ontwikkelingen en -maatregelen.

Mochten jullie nog vragen hebben, dan kunnen jullie altijd terecht bij het eigen stafteam. Op de bijgevoegde poster is het bovenstaande én nog meer te lezen. We zullen jullie opnieuw berichten na de persconferentie van 14 december.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zomerkamp 2022: 1 t/m 7 augustus.

We duimen dat ons jubileumzomerkamp dan toch eindelijk wél door kan gaan in 2022, nadat het al twee keer is uitgesteld. Belangijk om nu alvast te vermelden is de datum van het zomerkamp. Het zomerkamp vindt plaats van 1 t/m 7 augustus 2022. Let op: dit is de TWEEDE vakantieweek! Nadere informatie over het kamp volgt in de loop van 2022.

Groet,

Staf- en bestuursleden Scouting Belfeld