Update corona-gevolgen voor Scouting Belfeld 19-10-2020

Een update over de activiteiten van Scouting Belfeld n.a.v. de recente corona-maatregelen en de persconferentie van afgelopen dinsdag.
Lees aub de bijgevoegde tekst en factsheet goed door en respecteer deze ook. Alvast bedankt.

Beste stafleden, ouders en verzorgers,

De laatste Covid19-ontwikkelingen en de persconferentie van afgelopen dinsdagavond, hebben ook enkele gevolgen voor de activiteiten van Scouting Belfeld. De belangrijkste punten zijn:

– Jeugd- en stafleden mogen alleen naar de groepsactiviteit komen als ze géén klachten hebben. Kom dus niet als je koorts, hoest, niest of ander snotterklachten hebt. Heb je die klachten, meld je dan af bij de stafleden en blijf thuis.

– Jeugdleden komen zoveel mogelijk zelfstandig naar de Blokhut. Indien ouders toch de jeugdleden brengen en/of halen, kan dit tot aan de poort. Breng het jeugdlid dan met 1 ouder en hou voldoende afstand tot andere ouders.

– De groepsbijeenkomsten van Kabouters, Welpen, Verkenners, Gidsen en Explorers kunnen doorgaan. Echter, de activiteiten vinden zo veel als mogelijk buiten plaats op het eigen terrein (er mag overigens ook gebruik gemaakt worden van het Prinsessenbosje en De Nord).

- Alleen de reguliere groepsavonden mogen doorgaan, helaas geen extra activiteiten (denk aan kamp, speltakdag etc.).

– Leiding van 18 jaar en ouder houdt 1,5 meter afstand.

– Voor Explorers geldt dat de 18-jarigen in hun groep niet fysiek op een groepsavond aanwezig mogen zijn; online meedoen mag natuurlijk wel.

– Voor Pivo’s geldt dat er helemaal géén fysieke groepsactiviteit kan plaatsvinden; online elkaar ‘ontmoeten’ is natuurlijk wel toegestaan.

– Voor stafleden geldt: evalueer na de groepsavond alleen het hoogstnoodzakelijke en ga dan zo snel mogelijk naar huis; een zogeheten ‘derde helft’ is niet toegestaan.

– Verder niet verkeerd om te blijven benoemen: denk aan regelmatig handen wassen (voor én na de groepsavond). In de Blokhut zijn uiteraard zeep en handdoekjes bij de toiletten aanwezig. Ga het liefst thuis voor de groepsavond naar het toilet, zodat toiletgebruik in de blokhut nauwelijks nodig is.

Het verzoek is uiteraard om samen, elk van ons, deze regels na te leven! Alleen dan kunnen we plezier blijven beleven op Scouting Belfeld.

Op de bijgevoegde poster is het bovenstaande én nog meer te lezen. Lees deze aub goed door.

Vriendelijke scoutinggroet,

Bestuur Scouting Belfeld